Статті

Психологія подарунку

Кожна людина відноситься до певного психотипу (інтроверти, екстраверти, холерики, сангвініки, флегматики, меланхоліки), але мало хто знає, що також є й інше визначення, яке більше стосується теорії та практики подарунка: кінестетики – сприймають світ «на дотик», візуали – віддають перевагу зоровому сприйняттю, аудіалам – головне чути оточуючих, дискрети – намагаються відгородитися від світу і дигетали – комбінують у собі сприйняття всіх груп. Розглянемо всі вищеперелічені типи докладніше:

1. Кінестетики – найпоширеніший тип людей (40% населення).

Розпізнати кінестетиків легко: їх жести спрямовані на себе, а у спілкуванні вони не дивляться на співрозмовника, при цьому постійно торкаються його рукою. Вони вважають, що таким чином акцентують увагу на собі. У прояві почуттів вони відкриті. Зазвичай кінестетики лагідні та чуйні люди, надійні друзі, а у шлюбі – відмінні чоловіки та дружини.

Ідеальними подарунками для кінестетиків можуть стати теплі речі (у всіх сенсах) – власноруч пов’язаний светр, домашній тортик, свічка з дерев’яним або керамічним свічником або світильник у теплих тонах. Небажаними подарунками є рукавички, що блокують зв’язок зі світом, картини, що привертають увагу власників на кілька хвилин, а також все залізне та зроблене з інших холодних металів.

2. Досить поширена група – візуали (30%).

Для візуалів головний контакт – зоровий. При спілкуванні вони дивляться співрозмовнику у вічі і чекають від цього того ж. Такі люди впевнені, що їх слухають лише тоді, коли на них дивляться. Візуали не люблять дотиків, обіймів і все, що порушує їхній особистий простір. Часто вони виглядають зарозумілими, хоча це не завжди є істиною. Люди даного типу великі поціновувачі мистецтва та подарунки для них, перш за все, мають бути вишуканими та красивими, тоді як практична користь від них менш оцінна.

Авторська робота або рідкісна ексклюзивна річ – найкращий вибір подарунка для візуалу. Також даному типу людей сподобається різна фототехніка та аксесуари до неї.

3. Дискрети – становлять лише 20% населення.

Це досить важкі люди, які повністю закриті в собі, мають певні комплекси. Вони уникають спілкування і на підсвідомому рівні розривають свій зв’язок із навколишнім світом. У зв’язку з цим з цього типу людей виходять великі шахісти та вчені-дослідники. Дискрети зібрані та точні, але й дуже чутливі, емоційні та болісно вразливі. Вони не люблять, коли в розмові обговорюється їхнє особисте життя.

Подарунки особистого характеру здатні образити людей цього типу (наприклад, парфуми чи бритва). Краще презентувати солодощі чи фрукти, альбоми з мистецтва, матеріали для рукоділля.

4. Найрідкіснішим типом людей є аудіали (10%).

Виходячи з назви, зрозуміло, що аудіали сприймають світ на слух. Люди цієї групи наділені напрочуд гострим слухом і чудовою пам’яттю. Вони чудові слухачі, які запам’ятовують найдрібніші подробиці розмови, але ображаються, якщо їх перебивають. З представників цього типу виходять талановиті педагоги та музиканти.

Безумовно, найкращий подарунок аудіалу – CD з улюбленою музикою чи механізми для її прослуховування: плеєр, магнітофон чи музичний центр. А ось відеокасети чи будильник – не найкращий вибір подарунка.

Цікаве дослідження провів французький культуролог Марсель Мосс – «Есе про дар». Він вважає, що подарунок – це не власне річ, а саме сама людина, яка підносить її. Тобто подарунок зберігає у собі частку сутності дарувальника, його сакральні сили.

Подарувати подарунок означає передати частинку свого «Я». Недаремно зв’язок через подарунки у всіх культурах є матеріальним виразом зв’язку душ. І це важливо пам’ятати!

Ваша команда «Serpаntin»